Toimintakertomus 2021

INARIN RESERVINUPSEERIT RY

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2021

Yhdistys on perustettu Ivalossa 10.10.1949. Yhdistys hyväksyttiin yhdistysrekisteriin 8.12.1951. Yhdistyksen tarkoituksena on olla jäsentensä aatteellisena ja toiminnallisena yhdyssiteenä valtakun­nan turvallisuutta edistävää toimintaa tukien.
Vuonna 2021 yhdistyksen toimintaan vaikutti edelleen maailmanlaajuinen koronapandemia, vaikkakin yhdistyksen toiminta-alue siitä selviytyi hyvin. Kuitenkin perinteistä toimintaa kyettiin pitämään yllä varotoimia noudattaen. Esimerkiksi sääntömääräinen kevätkokous jouduttiin pitämään etäkokouksena, joka kuitenkin osoittautui toimivaksi keinoksi.

Toimihenkilöt

Toimintavuonna 2021 yhdistyksen hallituksessa toimivat seuraavat jäsenet:

Yhdistyksen toiminnantarkastajina toimi Ulvinen Tapio ja Warséll Seppo, varamiehinä Alkio Tapani ja Kotikangas Seppo (syyskokouksen 2020 päätös).
Yhdistyksen kunniapuheenjohtajana oli edelleen Warséll Seppo.

Jäsenistö

Toimintavuonna jäseniä oli 41 (31.12.2021). Jäsenmaksu oli 54 €.

Toiminta

Yhdistyksen toiminta on ollut olosuhteisiin nähden vilkasta. Toiminnan perinteistä osaa edustivat seppeleenlasku sankarihaudalla Kaatuneiden muistopäivänä ja Itsenäisyyspäivänä sekä Jouluaaton kunniavartio. Ivalon Rajajääkärikomppanian valatilaisuuksiin ei koronan vuoksi päästy, mutta RjK:n kotiuttamisjuhlissa edustajamme oli kutsuttuna läsnä.  Myös kokelasinfot pystyttiin pitämään, samoin Luton miesten perinneyhdistyksen järjestämä perinnepäivä, jossa yhdistyksemme jäsenet olivat merkittävästi mukana. Yhdistyksen jäseniä muistettiin heidän merkkipäivinään, joita tälle vuodelle osuikin runsaasti.

Toimintavuonna yhdistyksen vuosikokouksia oli kaksi; hallitus kokoontui neljä kertaa.

Koulutus- ja yhteistoimintaa Ivalon Rajajääkärikomppanian, MPK:n Lapin KOTU-yksikön ja muiden vapaaehtoista maan­puo­lustustyötä tekevien järjestöjen kanssa on pidetty koronarajoituksien sallimissa puitteissa yllä. Kuluneen vuoden aikana olemme olleet järjestämässä tai osallistumassa seuraaviin tapahtumiin:

Urheilu / ammunta

Muu toiminta

Tiedottaminen

Toiminnastaan Inarin Reservinupseerit ry on tiedottanut kotisivullaan, jäsenkirjein, sähköpostilla ja piirilehden, Lapin Nuijan, ilmoituspalstalla.

Yhteistyö

Yhteistoiminta Lapin Rajavartioston Ivalon Rajajääkärikomppanian, Lapin Aluetoimiston, Inarin Reserviläisten sekä Lapin Rajavar­tios­ton killan Ivalon osaston kanssa on ollut kitkatonta. Inarin Reservinupseerit ry on saanut tukea tarvitessaan, mistä kiitos asianosaisille.