Toimintakertomus 2015

KARHULAN RESERVIUPSEERIKERHO RY Toimintakertomus ajalta 1.1. – 31.12.2015

YLEISTÄ

Vuosi 2015 oli kerhon 74. toimintavuosi. Vuoden aikana tavoitteena oli kerhon toiminnan jatkumisen turvaaminen ja oman toimipaikan, Viirinkallion Korsun ylläpitäminen ja remontin jatkaminen suunnitelmien mukaisesti. Ampumakorsun kunnostus ilma-aseammuntaa varten oli yksi painopistealue ja saatiin valmiiksi. Ammunnat aloitettiin kerhoiltojen yhteydessä. Korsun sisäilman kosteudenpoisto on todettu tarpeelliseksi ja sitä jatkettiin. Ahlström Kiinteistöt Oy:n kanssa sovittua yhteistyösopimusta, joka täydentää aiempia vuokrasopimuksia, hyödynnettiin väestösuojastatuksen ylläpitämiseksi.

Kymenlaakson reserviupseeripiirin toiminnassa kerhomme on myös vahvasti mukana. Kerhostamme oli kaksi piirihallituksen jäsentä Markku Saastamoinen ja varalla Arimo Heikkilä. Olemme pyrkineet lisäämään Karhulan, Kotkan ja Pyhtään kerhojen välistä yhteistoimintaa.

HUOMIONOSOITUKSET v. 2015 TOIMINNASTA

MUISTO- JA MERKKIPÄIVÄT

Kerhomme pitkäaikaisen hallituksen jäsenen Risto Tiitolan muistoa kunnioitettiin adressilla. Kerhomme merkkipäiviä viettäneitä jäseniä on muistettu asianmukaisesti.

TOIMIHENKILÖT

Kerhon hallitus on kokoontunut toimintavuoden aikana 10 kertaa. Hallitukseen kuuluivat v.2015 seuraavat kerhon jäsenet:

Toiminnantarkastajina toimivat v. 2015 Pentti Leisti ja Pekka Konttinen, varalla Teuvo Rehunen ja Jorma Puro

KERHON JÄRJESTÄMÄT JA MUUT TILAISUUDET

HARRASTUS-, KILPAILU- JA KUNTOILUTOIMINTA

Piirin kerhojen väliset toimintakilpailujen tulokset ovat liitteenä. Karhula kerho oli mukana monipuolisesti toimimassa.

Senioriupseeriryhmän aktiivinen ote on jatkunut esimerkillisenä. Kerhomme seniorit n.12-14 hlöä kävivät mm. viikoittain innokkaasti kuntosalilla. Kuntosuorituksia tuli runsaasti.

Jäsenistön innostus eri kilpailuihin oli vähäistä. Kerhon ampumaupseeri Mika Friman jatkoi jäsenenä Kymenlaakson reserviupseeripiirin ampumatoimikunnassa. Hän osallistui kerhon puolesta piirin ampumakilpailujen järjestelyyn keväällä Mussalon ampumaradalla.

Teuvo Kemppinen osallistui 19.9.2015 reserviläisille tarkoitettuun Kouvolan Reserviupseerikerhon järjestämään toiminnalliseen ulkoilupäivään Tyrrin ampumapaviljongissa.

PROSENTTIAMMUNTA

Kerho osallistui prosenttiammuntaan n.30 suorituksella. Ampumakorsun remontti valmistui alkusyksyllä. Ammunnat aloitettiin, kun ilma-ase hankittiin Mussalon kilpailusta Mika Frimanin hankkimilla varoilla.

KORSU

Korsussa on ollut pääasiassa omia sekä muutamia ulkopuolisia tilaisuuksia vuoden aikana.

Ampumakorsun remontti ilma-aseille aloitettiin v.2014 Mika Frimanin ohjauksessa ja saatiin valmiiksi alkusyksyllä 2015. Jo aiemmin on todettu, että ruutiaseilla ammuntaan ampumakorsu ei sovellu.

Sähkön kulutusta on seurattu ja saatu aikaiseksi pudotus aiempien vuosien tasolta n.40 000 kwh tasolle 30 – 35 000 kwh.

Yhteistyö kerhon ja Ahlström kiinteistöt Oy:n (AKOY) välillä jatkuu noudattaen sopimuksia: ”Yhteistyösopimus” sekä vuosilta 1969 ja 1999 olevia vuokrasopimuksia. Sopimuksessa AKOY lupautuu osallistumaan Korsun väestönsuojakelpoisuuden ylläpitoon 3000€/v sähkölaskuja vastaan. Muita Korsun vetovoimaisuutta ja käytettävyyttä parantavia toimenpiteitä toteutettiin mm.teräksisten ulko-ovien lämpöeristämiset ja tiivisteiden uusimiset, sekä ampumakorsun kunnostuksen saattaminen valmiiksi. Seinien pintakäsittelyn toteuttamisesta hallitus tekee päätöksen erikseen.

KERHON TALOUS

Vuoden 2015 tilinpäätös, tase ja toiminnantarkastuslausunto, raha- ja sijoitusraportti sekä toimintakertomus ovat kevätkokousaineistossa.

JÄSENISTÖ

Kauden lopussa 31.12.2015 oli jäseniä yhteensä 187 +1= 188, joista 185 varsinaista, 1 kunnia/vapaajäsen ja 2 nuorisojäsentä

JÄSENMAKSU

Jäsenmaksu vuodelle 2015 oli 50,00€ varsinaiselle jäsenelle RUL:n osuus 12,00€ + 7,50€ = 19,50€ Piirin osuus 4,00€ + 4,00€ = 8,00€ Kerhon osuus vuodelle 2015 oli 14,50€ + 8,00€= 22,50€
Jäsenmaksu nuorisojäsenelle (alle 28 v.) on yht. 14,50€ (Liitto 4,00€+7,50€, piiri 1,00€+0€, kerho 2,00€)

TIEDOTUSTOIMINTA

Kerhon omaa tiedotuslehteä Viiriä ei ole kustannus- ja resurssisyistä julkaistu vuonna 2015.

Sähköpostia on käytetty kerhon omien ja muidenkin reserviupseeritoimintaan liittyvien tahojen tiedotteiden ja tilaisuuksien- sekä kilpailukutsujen välittäjänä.
Hallituksen jäsen Timo Seppälä päivitti perusteellisesti jäsenistön sähköpostiosoitteet vuoden 2016 alussa. Jatkossa jäsenistön edellytetään ilmoittavan sähköpostiosoitteensa ja sen muutokset jäsenrekisterin pitäjälle eli sihteerille, osoitteeseen:[email protected]. Tällä hetkellä sähköpostiringissä on yli 153 sähköpostiosoitetta.

Kymen Sanomia ja Kaupunkilehti Ankkuria käytettiin s-postin ohella eri tapahtumien ilmoittamiseen.