Yhdistys ja jäsenyys

Yhdistyksemme jäseneksi voivat liittyä kaikki Suomessa upseerikoulutuksen saaneet henkilöt.

Kanta-Helsingin Reserviupseerit ry tarjoaa yli 500 jäsenelleen reserviläistoimintaa. Yhdistyksemme on Suomen ensimmäinen reserviläisyhdistys ja vietämme 100-vuotisjuhlia vuonna 2025. Yhdistyksen toiminta keskittyy ampumatoimintaan, yhteistoimintaan muiden maanpuolustusjärjestöjen kanssa Suomessa ja ulkomailla sekä osallistumme aktiivisesti koulutustoimintaan.

Jäseneksi voit liittyä Suomen Reserviupseeriliiton jäsenhakemuslomakkeella. Sinun tulee valita ”Kanta-Helsingin Reserviupseerit r.y.” alasvetovalikosta, jossa ilmoitetaan ”Kerho johon haluat liittyä”. Tervetuloa mukaan!

Liittymällä jäseneksi olet myös oikeutettu Suomen Reserviupseeriliiton ja Helsingin Reserviupseeripiirin jäsenetuihin sekä pääset osallistumaan Reserviläisurheiluliiton kilpailuihin.

Katso kaikki Reserviupseeriliiton jäsenedut täältä.

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu vaihtelee on vuosittain n. 50 euroa (2022: 52 €) ja nuorisojäsenillä (alle 28v) on alennettu maksu (2022: 20,50 €). Jäsenmaksulla olet mukana kaikessa yhdistyksemme toiminnassa ja pääset osallistumaan Helsingin Reserviupseeripiin toimintaan (mm. ammunnat) sekä RULin toimintaan. Saat myös piirin kustantaman lehden Helsingin Reservin Sanomat sekä reserviläisjestöjen valtakunnallisen yhteisen Reserviläinen-lehden.

Jäsenmaksu jakautuu seuraaviin osiin (vuoden 2022 jako alla):

1. Kanta-Helsingin Reserviupseerien osuus 16,00 euroa (nuorisojäsen 1,00 euroa), joka käytetään yhdistyksemme omaan toimintaan.
  2. Suomen Reserviupseeriliiton jäsenmaksuosuus 16,00 euroa (nuorisojäsen 7,00 euroa), joka käytetään liiton palveluiden ylläpitoon.
  3. Suomen Reserviupseeriliiton lehtimaksuosuus 8,50 euroa (nuorisojäsen 8,50), jolla kustannetaan Reserviläinen-lehti.
  4. Helsingin Reserviupseeripiirin osuus 11,50 euroa (nuorisojäsen 3,00), joka käytetään piirin palveluiden tuottamiseen sekä Helsingin Reservin Sanomat-lehteen.