Kuntosali

Viitasaareen reserviupseerit (body gym)

Mikäli jäsenistössämme on mielenkiintoa edelleen jatkaa kuntosaliharjoittelua, yhdistys mielellään tarjoaa tarvittaessa siihen mahdollisuuden.

Lihaskuntoharjoittelun vaikutukset

Toiminnalliset vaikutukset:

  • voimaa nopeutta, lihaskestävyyttä =suorituskyky kehittyy progressiivisen harjoittelun myötä
  • tasapaino ja kehonhallinta kehittyvät eri mekanismien myötä
  • hyvä lihastasapaino ja riittävä lihasvoima ovat tärkeä osa hyvää liikkuvuutta.
  • lihaskuntoharjoittelu on tärkeässä roolissa toivuttaessa erilaisista vammoista ja tapaturmista
  • vääristä tottumuksista poisoppiminen, liikkuvuudesta iloa uusilla liikkeillä

Rakenteelliset vaikutukset:

  • lihasmassa kasvaa lihassolujen poikkipinta-alan kasvun myötä
  • luuston ja niveliä tukevien rakenteiden vahvistuminen monipuolisen arkielämästä poikkeavan kuormituksen myötä
  • painonhallinta
  • lihastasapaino ja ryhti

Terveyteen liittyvät vaikutukset:

  • positiiviset vaikutukset mm. diabeteksen ja osteoporoosin ennaltaehkäisyyn ja hoitoon
  • ikääntyvien toimintakyvyn säilyttäminen ja kehittäminen
  • yleisen hyvinvoinnin kehittäminen lihastasapainon ja ryhdin parantumisen kautta
  • aktiivinen lihaskudos kuluttaa energiaa, kiinteytyminen ja painonhallinta tulevat vaivihkaa näkyviin

Kaikki edellä mainittu ryhmässä tehden, huumorilla höystettynä, auttaa arkipäivän askareissa, parantaa terveyttä ja kenttäkelpoisuutta. Lihaskuntoharjoittelu ja vesijumppa täydentävät mainiosti toisiaan.